Wednesday, March 2, 2011

Muhasabah Diri "Sabar Dulu"


Aku benci talam dua muka...
SABAR DULU...
Cuba periksa diri sendri ada x sifat tu dalam diri...

Aku benci penipu....
SABAR DULU ..
Cuba periksa dri sendri ada x sifat menipu dalam diri..

Aku benci orang marah aku...
SABAR DULU...
Cuba periksa dalam diri ada x sifat kita yg suka marah orang lain..

Aku benci orang memusuhi aku...
SABAR DULU ..
Cuba periksa ada x sifat memusuhi orang lain tu dalam diri Kita..

Aku benci orang sombong dengan aku...
SABAR DULU...
Cuba periksa ada x sifat sombong dalam diri kita tu...

Aku benci orang suka kritik aku...
SABAR DULU...
Cuba periksa ada x sifat suka mengkritik orang tu dalam diri Kita tu..

Aku benci orang kutuk aku...
SABAR DULU...
Cuba periksa ada x sifat suka mngutuk tu dalam diri kita ..

Aku benci orang cerita keburukan aku..
SABAR DULU..
Cuba periksa ada x sifat suka membuka aib orang lain dalam diri kita..

Ingat Sebelum kita membenci Orang lain tentang sesuatu perkara....Muhasabahlah diri kita dulu Adakah sifat yang aku benci ini ada Dalam diri serta hidup aku...kalau ada sifat tu..kita kena buat sesuatu..sebbnya..kita BENCI orang Lakukan kita begitu tapi dalaam masa yg sama kita buat mcam tu kat orang lain...

~RENUNG2KAN & SELAMAT MEMBACA SATU PERKONGSIAN...~


2 comments:

memei said...

Sabar.. sabar dulu sayang... (petikan lirik lagu) hihihihi

Hayatul Husna said...

memei dlm hdp yg pntg ""SABAR"" itu yg terbaik